Tuesday 5 February 2013

Menjadi Lebih Baik .

Assalamualaikum dan salam sejahtera . . 

sekarang ni saya sedang berusaha untuk menjadi seorang yang lebih baik . ya . saya sedang cuba untuk menjadi seorang Muslimah yang lebih baik . ini merupakan azam baru saya . saya ingin menjadi seorang muslimah yang lebih baik dari segi berpakaian , pertuturan , perbuatan , cara hidup dan segalanya . . saya akan cuba . .

benda pertama sekali yang saya nak perbaiki dalam diri saya ialah cara saya berpakaian . ye lah sebelum ni saya tak menutup aurat saya dengan sempurna . banyak yang lompongnya . sekarang ni saya ingin menutup aurat saya dengan cara yang betul dan sempurna . in shaa Allah  . .
mungkin saya sekarang berada di tangga ke 6 . tapi saya berharap saya dapat menuju ke tangga ke 8 . in shaa Allah . .

saya jugak nak perbaiki diri saya dalam mengerjakan ibadah terutamanya ibadah solat . solat merupakan tiang agama . jadi saya perlu jaga dan perbaiki ibadah solat saya agar tiang agama saya tidak goyah . mungkin sebelum ni solat saya banyak kekurangan nya . jadi saya perlu berusaha untuk menjadikan solat saya lebih sempurna . in shaa Allah . .

selain daripada aurat dan solat , banyak lagi yang saya perlu perbaiki dalam diri saya ni . untuk menjadi seorang insan yang lebih baik , pasti terdapat banyak dugaan dan cabaran yang kita kena lalui kan ? yang pastinya , musuh utama kita , SYAITAN tidak akan pernah berputus asa dalam meyesatkan dan memandu kita supaya melalui jalan yang tidak benar . ini lah yang harus saya lalui . mungkin juga terdapat orang di sekeliling kita yang akan bercakap tentang perubahan yang kita ingin lakukan . mungkin ada yang mengata dan mungkin juga ada yang menyokongnya . .tapi apa yang lebih saya harapkan , ialah kata kata yang menyokong perubahan yang ingin saya lakukan ini . .
ku mengharapkan jalan yang lurus :)

saya harap , perubahan yang ingin saya lakukan ini akan mendapat keberkatan dari Yang Maha Esa . saya juga sangat berharap supaya orang di sekeliling saya terutamanya keluarga dan rakan rakan akan menyokong dengan apa yang saya sedang saya cuba lakukan ni . .
saya sangat memerlukan sokongan dan dorongan untuk melaluinya . saya juga minta supaya doakan saya agar saya dapat melalui semua ni dengan baik tanpa halangan yang boleh membuatkan saya rasa berputus asa . . in shaa Allah .
good luck shidah ! :D

                                                Okay , that's all for now
                                                         Thank you 

                                                     Assalamualaikum


p/s : luahan hati . .
 *sumber gambar = google

8 comments:

  1. In Sya Allah...AMIN2!! Doakan untuk saya & smua umat Islam skali yerh... :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih puteri . in shaa Allah :)

      Delete
    2. Sama2.. Kita sesama Islam adalah lebih baek saling mndoakan antara 1 sama lain.. Smoga kita smua dpat kberkatan & keredaan Allah swt.. :)

      Delete
    3. in shaa Allah . Amiinn :)

      Delete
  2. 'Sesiapa yang Allah kehendaki mendapat hidayah nescaya dilapangkan dadanya untuk menerima Islam . . .'
    (QS (Surah al-An’am, ayat 125)

    ^^

    ReplyDelete
  3. Alhamdulillah.. semoga apa yang shida azamkan tu akan jadi kenyataan.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih kimi . in shaa Allah . doakan saya ye :)

      Delete