Sunday 3 February 2013

Antara Karaoke dengan Zikir , Selawat , Lagu Nasyid

Assalamualaikum dan salam sejahtera . .

pukul 7 p.m tadi baru balik dari pergi katering untuk majlis orang kawin . 3 hari berturut-turut . dari hari Jumaat sampai laa hari Ahad . Hari Jumaat buat preparation and tolong masak masak . hari Sabtu pulak kendurinya . balik dari kenduri hari Sabtu , masak pulak untuk kenduri hari Ahad . fieww ~ ~ Alhamdulillah rezeki untuk kali ini , dapat laa sikit $$ untuk dibuat belanja . actually saya nak cerita sikit 2 suasana yang sangat berbeza masa pergi kat kedua dua rumah kenduri kawen ni  (sebenarnya , satu tu buat kat dewan)

rumah pertama yang saya pergi untuk katering (yang hari Sabtu punya) macam kenduri kawen yang biasa orang buat . makan makan (memang la makan . dah nama pun kenduri kan) sanding sanding , gambar sana gambar sini . kalau pergi rumah orang kawen , memang tak sah kalau tak ada lagu lagu , nyanyi nyanyi . kat rumah orang ni , ada buat karaoke . tuan rumah laa yang paling banyak nyanyi . ada yang menari nari . memang meriah laa jugak . . 

                                                        TAPI . .

kenduri yang kedua ni (hari Ahad) memang lain dari yang lain . majlis dia sangat simple tapi lagi , lagi , lagi , lagi , lagi meriah dari kenduri yang pertama tuu . dia tak ada sanding sanding , gambar gambar tu ada laa . tapi dalam majlis yang ni , takde karaoke , menari nari . semua ni takde . yang ada SELAWAT , ZIKIR , LAGU LAGU NASYID oleh pelajar pelajar tahfiz dari Ampang . sedap sangat suara budak lelaki tu . ralit saya tengok depa bernasyid .  dejay dia pun tak pasang lagu lagu kawen macam orang biasa buat . dia pasang lagu lagu nasyid je . tempat ambik makanan pun diasingkan untuk lelaki dan perempuan .

bagi saya , saya lagi suka cara orang buat majlis kawen macam yang kedua tuu . memang simple habis . pengantin lelaki pakai jubah , serban dengan capal . pengantin perempuan pulak pakai jubah jugak (rasanya laa. nampak macam jubah) tudung + niqab . sweet je depa . memang best rasanya . mungkin orang lain dah biasa pergi kenduri kawen yang macam kedua tuu , tapi saya baru pertama kali . memang rasa lain sangat dari kenduri yang lain . saya harap laa kedua dua pasangan pengantin tuu bahagia until Jannah . amiinn :)


                                                Okay , that's all for now 
                                                        Thank you 

                                                    Assalamualaikum . .

6 comments:

  1. aku nak kawin macam tu nanti . (kenduri ari ahad) ^^
    doakan ek . hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. in shaa Allah . aku doakan yang baik baik untuk ko . tapi calonnya siapa ye ? aku kenal ke ? hehehe

      Delete
  2. Waaaa... Hehee! Romantik jugak kalau kahwin style cara kedua tuh.. Ada nasyid..unsur2 agama. Msti akan trsenyum dalam mjlis prkahwinan tu nnti.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul Puteri . memang romantik gila ! pengantin sweet sangat sangat sangat ! saya yang ada kat situ tersenyum je tengok orang orang kat situ :)

      Delete
    2. Hahahaa...! 1 hari nanti mgkin jadi impian kita smua jugak kan.. Smua girls@women msti nk sbuah kenangan indah dlam prkahwinan mereka..

      Haiihhh.... :)

      Delete