Wednesday 3 April 2013

Bila Ditanya Soalan Itu . . .

Bismillahirrahmanirrahim . .
Assalamualaikum dan salam sejahtera .

kalau ada lelaki yang tegur saya kat Facebook , soalan pertama yang depa akan tanya , 
" BOYFRIEND tak marah ke kalau awak chat dengan saya ni ? "
" ni takpe ke chat dengan saya . nanti BOYFRIEND awak marah pulak . "
 dan soalan yang sewaktu dengannya  . . selalunya , yang tegur macam ni lelaki yang tak berapa nak kenal sangat .

aduhh ! kenapa laa soalan ni selalu je keluar . for me , it is sangat annoying ! zaman sekarang ni memang WAJIB ke ada boyfriend or girlfriend ? ? kalau tak ada , kita ni dianggap ketinggalan zaman ke ? ? bila dijawab takde , tak percaya pulak . lepas tu mula la keluar ayat yang saya sendiri bila baca rasa geli geleman . wahai orang orang yang sedemikian , tolong lah jangan tanya soalan macam tu kat siapa siapa pun . 

bila ada orang tanya soalan macam tu , saya akan terus buat muka yang sangat annoying , rasa malas nak jawab . then after a while , baru la saya jawab soalan yang ditanya secara ala kadar je . tak nak laa di cop as orang sombong kan . then bila dah dijawab , melarat pulak soalan dia . kenapa tak ada boyfriend laa , itu la , ini laa . Ya Allah , rasa menyampahh sangat dengan soalan tu ! bila dah habis part tu , baru la soalan soalan lain yang keluar . kenapa soalan pertama yang ditanya mesti soalan tu ? dah takde soalan lain ke ? penat laa nak jawab . fieww ~~



saya ni , bukannya orang yang rajin sangat nak tegur or mulakan perbualan dengan someone kat Facebook or mana mana esspecially dengan strangers . saya hanya akan tegur orang tu bila ada benda penting nak ditanya and dengan orang yang saya kenal . 

haa , ni nak cerita sikit laa . hari tu ada sorang laki ni , tegur kat Facebook . tak kenal pun siapa . and as ussual , soalan tu pun ada ditanya . bila dah jawab dia boleh tanya saya " awak ni lesbian ke ? " kurang ajar kan ? disebabkan saya kata saya tak ada boyfriend , senang senang je label orang as lesbian . masa tu memang marah yang teramat sangat ! sampai menggigil dibuatnya . tak pernah rasa macam tu . kenapa laa ada orang yang berfikiran macam tu ? ? hiew ~~  tak paham dengan dunia sekarang ni . 



so , saya harap la kan , boys kat luar sana , tak payah laa nak tanya soalan tu macam tu kat mana mana girls pun . tak semua girls akan suka bila ditanya soalan macam tu . I know , tak semua boys macam tu . harap harap lepas ni , takde laa orang akan tanya soalan macam tu lagi . .

                                                 Okay , thats all for now
                                                          Thank you 

                                                       Assalamualaikum

4 comments:

  1. Sabar je shida yer.. Dalam dunia ni mmg ada mcm2 jenis manusia.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. haa tu laa . memang kena banyak bersabar nak ngadap orang macam ni , thanks Kimi :)

      Delete
  2. hmmm..diorang main judge jer kita ni apa..hmm...sabar ya shida..biasala tu..:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu laa alyn . sabar je la yang shida mampu . thanks alyn :)

      Delete