Monday 1 April 2013

Bila Rasa "Sakit" Tu Muncul Kembali . .

Bismillahirrahmanirrahim . . 
Assalamualaikum dan salam sejahtera . 

dah lama tak update blog . dekat seminggu rasanya . banyak benda yang dikongsikan tapi keadaan diri yang tak berapa nak sihat minggu lepas tu yang rasa malas yang amat sangat nak menaip ! hari ni baru ada feel nak menaip lepas dah sihat sikit . Alhamdulillah . .

sekarang ni saya baru je sihat daripada sakit . biasa la , dengan cuaca sekarang yang tak menentu , sekejap panas , sekejap hujan ni , saya demam + cirit birit . bukan saya sorang je yang demam , adik saya pun join sekali demam tu . lepas mak dengan adik pergi klinik , belikan ubat semua , Alhamdulillah , demam pun kebah . 

petang Jumaat lepas , dua dua belah tangan ni tak boleh angkat . rasa sakit sangat kat bahagin pangkal lengan tu . bila masuk senja pulak , kaki pulak rasa yang sama . Allahhu Akbar , what's wrong with me ? dah la waktu ni mak takde kat rumah . dia pi tolong sedara masak sebab ada kenduri hari Sabtu tu . ayah pulak lambat balik . bila malam , sakit tu makin kuat . tak tahan sangat sampai nangis dibuatnya , malam tu dalam pukul 8 lebih mintak tolong ayah bawak pi kat mak . cerita semua , lepas tu mak sedara cakap , sakit saya tu tak boleh dirawat dekat hospital . saya dah risau dah . adakah " sakit " lama saya datang balik  ?

 
malam tu , pak sedara telefon ustaz yang dekat dengan rumah dia . suruh datang tengok keadaan saya and rawat saya . masa tu keadaan saya agak teruk jugak . badan panas , tangan tak boleh gerak + angkat . sejam lepas tu baru la ustaz tu datang dan mula rawat saya . and macam yang mak sedara cakap , memang " sakit " saya ni tak boleh dirawat kat hospital . ustaz tu kata ada " something " kat bahagian tangan saya dengan kaki . 

Ustaz tu merawat saya dengan menggunakan ayat ayat suci Al Quran . Ya Allah , masa dia rawat tu , rasanya sakit sangat . hanya DIA je yang tau macam mana rasa sakit tu . rasa sakitnya , sama macam dulu . malam tu jugak , saya di suruh mandi dengan air ais + air yang dah dibacakan dengan Ayat al Quran . lepas mandi , datang pulak sorang lagi ustaz rawat saya . dan Alhamdulillah , syukur kepada Allah , Tuhan sekalian alam , dengan Izin-Nya , saya pulih dari " sakit " tu . 


Ustaz tu jugak , ada bagi air penawar dan minyak yang jugak dah dibacakan dengan Ayat Suci Al Quran . in shaa Allah dengan izin Allah , semuanya akan kembali pulih seperti sedia kala . 

Alhamdulillah , dengan izin-Nya , hari ni saya dah boleh angkat kedua dua belah tangan saya , walaupun ada lagi rasa sakit sikit sikit . in shaa Allah , dalam beberapa hari ni , akan pulih sepenuhnya . Alhamdulillahh . 

kita kena sentiasa ingat , kat mana pun kita berada , apa je yang kita buat , dengan siapa kita selalu bersama , SYAITAN tu sentiasa ada dengan kita untuk menyesatkan dan memudaratkan kita . jadi kita kena persiapkan diri kita supaya diri kita tak mudah untuk disesatkan dan dimudaratkan oleh Syaitan Laknatullah ni . .


Okay , thats all for now
Thank you

Assalamualaikum 
 
 

4 comments:

  1. Smoga cepat sembuh yer shida.. :) banyak2 sabar tau..

    ReplyDelete
  2. hmm..cepat sembuh dear..im waiting for ur next entri..

    ReplyDelete
    Replies
    1. alhamdulillah , dah sembuh sikit . in shaa Allah , nanti ada la entry baru . terima kasih alyn :)

      Delete