Thursday 24 January 2013

Confused , Keliru . .





Assalamualaikum dan salam sejahtera . .




Sekarang ni , terutamanya pelajar lepasan SPM dan STPM tengah sibuk dok isi borang UPU (saya tak isi lagi) . selain daripada tak confident nak isi borang tuu , sebenarnya saya  masih keliru and tak tau course apa nak ambik nanti . memang terlalu awal untuk pilih course apa yang kita nak ambik sebab result STPM tak keluar lagi . tapi takkan laa lepas result STPM dah keluar , baru terhegeh-hegeh , gopoh gapah nak pikir course apa kita nak ambik kan ? ? lebih baik kita buat perancangan awal kan . tapi sekarang ni saya still lagi tak tau nak ambik course apa .



Saya jugak still berfikir fikir nak ambik sesuatu course tu berdasarkan minat atau prospek kerjaya pada masa depan . bila tanya kawan kawan ramai yang cakap nak pilih course berdasarkan prospek kerjaya masa depan nanti . kalau nak ikut minat , memang banyak laa tapi mana boleh kan ? nak ikut prospek kerjaya pun tak tau , macam takde hala tuju je . argghh ! ! kadang kadang sampai tension pun ada 


 

Sekarang ni dapat tau yang 5 buah university terkemuka kat Malaysia ni like UKM , UPM , UM , UTM and USM kalau nak masuk paling kurang PNGK MINIMA 3.50 . lagi laa sedih bila dapat tau . saya dapat info ni pun daripada satu post yang dihantar oleh cikgu P.A saya kat Facebook . actually dalam kelima-lima U yang dinyatakan tuu , 4 daripadanya Universiti yang saya minat ! bukan tak berminat dengan Universiti yang lain , tapi ada sebab kenapa saya suka 4 daripada Universiti ni . kalau dapat salah satu tuu and kena dengan kursusnya memang syiok laa kan . tapi bila dia kata PNGK minima dia banyak tuu , lemah semangat sekejap . mudah mudahan saya dan rakan rakan saya dapat result yang terbaik dan dapat memilih Universiti mana yang mereka idamkan . saya jugak berharap segala urusan kami semua akan dipermudahkan oleh Yang Maha Esa . in shaa Allah . .  doakan kami :)

                                        
                                                that's all for now
                                                    thank you



                                                Assalamualaikum

4 comments:

  1. , act mira pun tengah keliru nak pilih kos mane yang sesuai , sebb result tak keluar lagi kan .. kalau kite plh kos then nak tukaq boleh tak ? kite dah hantar dah .. pastu nak tuka kos tu b4 fasa ke2 boleh ke tak ek ? mira pun tak isi lagi sbb konpius punye pasal lah . hurmm

    ReplyDelete
    Replies
    1. rasanya boleh kot . tapi kalau mira nak tukar , buat lepas dapat result . tadi jumpa senior , dia kata budak stpm takde fasa 1 ke 2 . wallahu'alam .

      Delete
  2. Pilih yang manah shidah minat k.. kalau dapat UPM, sila bagitau kimi k... hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. minat ? ? actually banyak . hehe . okay , nanti kalau dapat UPM , shidah kasi tau kimi :)

      Delete