Wednesday 23 January 2013

Insomnia ? ?


Assalamualaikum dan salam sejahtera . . 

Insomnia ? ? apa tuu ? ? apa yang saya tau , insomnia ni penyakit susah tidur . yes ! susah tidur . sejak dua menjak , tiga menjak , empat menjak ni , saya susah benor nak tidor malam . waktu tidur saya sekarang ni paling awal pukul 1 lebih . paling lewat pukul 4 gitu .



apa saya buat tengah tengah malam ? ? 
saya akan online , baca blog . kalau dah bosan , repeat balik movie movie yang ada dalam lappy ni . every night macam nii . ada banyak faktor kenapa orang tak boleh tidur malam . tapi dalam kes saya ni , mungkin beralih tempat tidur . sekarang ni bilik yang saya biasa tidur tuu sepupu saya yang sakit dah guna . tapi , sebelum ni , selalu jugak beralih tempat tidur , tapi takde la sampai macam ni . mungkin ada faktor lain kot . hehe .

bila dah fikir fikir balik , saya tak boleh teruskan macam ni . tak baik untuk kesihatan meyh . so saya dah decide . saya akan masuk tidur paling lewat pun pukul 1 ! dan benda ni masih dalam proses . mula mula memang susah sangat nak buat . ye laa dah tak mau tidor , takkan nak pejam mata lepas tu bukak balik , terkebil kebil . nak kira kambing masuk kandang takde pulak . 

so , now , saya praktikkan buat benda ni . sebelum tidur , saya akan baca surah Al-Fatihah
lepas surah Al-Fatihah , saya akan baca 4 Qul


 


      










and then , saya akan teruskan dengan membaca Ayatul-Kursi dan doa tidur . .






yeah , dan akhirnya selepas berapa ketika , tanpa saya sedar , saya tidur . Alhamdulillah .
sebelum ni , saya ni ada jugak baca tapi tak selalu . tapi , sekarang ni in shaa Allah saya akan baca setiap hari sebelum tidur  . dan yang paling penting , lepas baca doa doa ni semua , saya tidur dalam keadaan tenang . Alhamdulillah . .


                                            Okay , that's all for now
                                                     thank you

                                                Assalamualaikum

4 comments:

  1. -minum lah susu kalau tak boleh tido , hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. susu ? ? uish , saya tak suka minum susu . haha :)

      Delete
  2. Wah.. samalah kita shidah.. thnx 4 sharing yer.. :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. ohh ey ? ? welcome . well , sharing is caring . haha :D

      Delete